اعتماد به نفس

آموزش راهکارهای اصولی برای داشتن اعتماد به نفس

اعتماد به نفس

آموزش راهکارهای اصولی برای داشتن اعتماد به نفس

  • ۰
  • ۰

بچه هایی که در دوران کودکی با اعتماد بنفس بنظر میرسند، سعی میکنند که تا 10 سالگی آن را حفظ کنند. برای بسیاری از آنها بزرگسالی، پر از شک و تردید و ناامنی است. خبر خوب این است که با راهکارهایی که ما در اینجا به شما پیشنهاد میکنیم، میتوانید به بالا بردن اعتماد بنفس نوجوانتان کمک کنید.

1-به او یاد دهید بین خودبهبودی و خودباوری تعادل برقرار کند

نوجوانانی که درگیر بدست آوردن مهارتی هستند، ممکن است فکر کنند آنها بطور کامل شکست خورده اند. نوجوانی که در ریاضیات ضعیف است، فکر میکند که انسان باهوشی نیست. یا نوجوانی که نمیتواند وارد تیم ورزشی مورد علاقه اش شود، فکر میکند که هرگز در ورزش خوب نخواهد بود. به نوجوانتان یاد دهید که ضعف هایش را بپذیرد و برای بهتر شدن تلاش کند. پس بجای اینکه او را احمق خطاب کنید، به او کمک کنید و یاد دهید که درحین تلاش کردن بهتر شود.

2-بجای نتیجه ی کار تلاش های او را تحسین کنید

بجای اینکه فرزندتان را برای گرفتن نمره خوب در امتحان ستایش کنید، از همه ی تلاش هایی که کرده است، قدردانی کنید. بجای اینکه به او بگویید آفرین که در مسابقه 5 امتیاز گرفتی، به او بگویید نتیجه ی همه ی تلاش هایت را دیدی. نوجوان شما میتواند تلاشش را کنترل کند اما همیشه نمیتواند به نتیجه ی کار تسلط داشته باشد و شما نباید کاری کنید که او فکر کند فقط موقع موفقیت، از جانب شما ستایش میشود. به او نشان دهید این خیلی مهم است که سخت تلاش کند اما اشکالی هم ندارد اگر همیشه موفق نشود.

...

جهت آشنایی با سایر موارد به لینک اصلی زیر رجوع کنید:

10 تا از مهم ترین راههای افزایش اعتماد بنفس در جوانان و نوجوانان

  • ۹۸/۰۵/۱۹
  • negin shakeri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی